Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

Δέσμευση για τον ΟΣΕ

Τη δέσμευση ότι θα περιφρουρηθούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον ΟΣΕ και ότι οι περίπου 2.000 που έχει εκτιμηθεί ότι είναι πλεονάζον προσωπικό, σε σύνολο 6.500, δεν θα απολυθούν, αλλά θα μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες, έδωσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας.

    Απαντώντας σε σχετική επερώτηση βουλευτών της ΝΔ διαβεβαίωσε επίσης ότι η ΤΡΕΝΟΣΕ θα παραχωρηθεί ως το 49% σε ιδιώτες, είτε αφορά εμπορευματικές, είτε επιβατικές υπηρεσίες.               .......


    Ακόμα, ο Δ. Ρέππας ανέφερε ότι από τις συζητήσεις που έχει κάνει μέχρι σήμερα με εκπροσώπους της COSCO, δεν φαίνεται να δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενώ πρόσθεσε ότι αναμένει να δει τις προθέσεις του Γάλλου ομολόγου του με τον οποίο θα συναντηθεί την 1η Ιουλίου.

    «Ο ΟΣΕ έχει καταντήσει μια νύφη που κανείς δεν θέλει να παντρευτεί», ανέφερε ο κ. Ρέππας, εκφράζοντας ταυτόχρονα την πεποίθηση ότι «το πρόγραμμα εξυγίανσης του Οργανισμού που έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση είναι η καλύτερη πρόσκληση σε ιδιώτες που αξίζει να επενδύσουν».

    «Το πρόβλημα που καλούμαστε να λύσουμε σε ένα συγκεκριμένο, δυσμενές, οικονομικό περιβάλλον, δεν θέλει εξωραϊσμούς αλλά δραστικές τομές», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών, ενώ έκανε λόγο για συνειδητή πολιτική της ΝΔ να απαξιώσει τον οργανισμό,για να έχει, όπως είπε, την τύχη της Ολυμπιακής.

    Οι επερωτώντες βουλευτές της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, Ευρυπίδης Στυλιανίδης, Κώστας Χατζηδάκης, και Κώστας Μουσουρούλης, κατηγόρησαν μεταξύ άλλων, την κυβέρνηση για καθυστερήσεις και αδράνεια, που επιβάρυναν, όπως υποστήριξαν, επιπλέον τον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα η λειτουργία του να κοστίζει ακριβά στους Έλληνες φορολογούμενους, ενώ την κάλεσαν να υιοθετήσει το πακέτο μέτρων που είχε δρομολογηθεί για την εξυγίανση του Οργανισμού.

    «Κληρονομήσαμε χρέη που γέννησαν χρέη. Εμείς προχωρήσαμε με συγκεκριμένο τρόπο για την ανάπτυξη και εξυγίανση του Οργανισμού. Όταν εμείς όμως τα παρουσιάζαμε, εσείς τότε ήσασταν απέναντι. Εμείς στηρίζουμε τις προσπάθειες σας, συμβάλουμε στο κλίμα συναίνεσης γιατί θεωρούμε ότι ο ΟΣΕ είναι εθνικής σημασίας και η σωστή εξυγίανση του θα συμβάλει στην ανάπτυξη της οικονομίας», επεσήμαναν μεταξύ άλλων.

    Τόσο η κυβέρνηση όσο και η ΝΔ, αναγνώρισαν ότι υπήρξαν διαχρονικά λάθη στην πολιτική που ακολουθήθηκε και που οδήγησαν τον ΟΣΕ στην σημερινή κατάσταση του.

    Σε παρέμβαση του ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «τροφός του σκανδάλου Siemens είναι ο ΟΣΕ».

    «Εκεί είναι ο πακτωλός των χρημάτων, εκεί είναι το μεγάλο πάρτι, από εκεί βγήκαν τα μεγάλα ηχηρά ονόματα», πρόσθεσε ο κ Καρατζαφέρης.

    Ο πολύπαθος αυτός Οργανισμός είναι ομολογουμένως συνδεδεμένος με το σκάνδαλο της Ζήμενς. Μην ξεχνάτε όμως ότι η Βουλή έκλεισε για να μην διερευνηθεί αυτή η υπόθεση. Και αν ήρθαν στο φως της δημοσιότητας στοιχεία που μέχρι σήμερα δεν ήταν γνωστά ήταν γιατί το ΠΑΣΟΚ πήρε πρωτοβουλία και ξανάνοιξε την υπόθεση, επεσήμανε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών.

    Ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης, επεσήμανε ότι με δική του εντολή οδηγήθηκε στη δικαιοσύνη η υπόθεση της ΤΡΕΝΟΣΕ και κλήθηκε το ΣΔΟΕ για να εξετάσει το θέμα με τα βαγόνια.

    «Τότε έκανα ανοικτή δημόσια δήλωση ότι δεν μπήκα στη πολιτική για να καλύπτω κλέφτες», πρόσθεσε.

    Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης κάλεσε την κυβέρνση να κάνει τη δική της αυτοκριτική σε ό,τι αφορά το σκάνδαλο του ΟΣΕ, προσθέτοντας ότι δεν είναι δυνατό να δέχεται εδώ και 30 χρόνια το πολιτικό σύστημα να λειτουργεί ένας τέτοιος οργανισμός.

    Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση καταργεί σε όλες τις ΔΕΚΟ την έννοια της κοινής ωφέλειας και ότι η αλλαγή κανονισμού στον ΟΣΕ σημαίνει γενναία ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων.

    Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Μουλόπουλος μίλησε για διαχρονικές, συνειδητές, ευθύνες ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που οδήγησαν τον ΟΣΕ στην πλήρη απαξίωση του.

    «Ο σχεδιασμός του νέου μοντέλου λειτουργίας του Οργανισμού είναι ολοκληρωμένος με όρους ανταγωνιστικότητας. Η ΤΡΕΝΟΣΕ θα παραμείνει σε λειτουργία. Η υποδομή του ΟΣΕ παραμένει στον έλεγχο του δημοσίου. Ο Οργανισμός δεν θα απεμπολήσει τον εθνικό του ρόλο πρέπει όμως και οι εργαζόμενοι να συμβάλουν στην ανάπτυξη του. Δεν πρέπει με κανένα τρόπο να τρομοκρατεί η επαναξιολόγηση του προσωπικού. Πρέπει όμως όλα να αλλάξουν για αυτό πάμε σε νέο κανονισμό», αντέτεινε ο Ρέππας, απαντώντας στις επικρίσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης.
ΑΠΕ