Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010

ΝΑΙ, ΓΙΝΕΤΑΙ!

1. Χρόνια τώρα ακούγαμε ότι η απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών «δεν γίνεται». Ότι «οι αντιδράσεις θα είναι τεράστιες». Ότι «στο τέλος, όλοι λυγίζουν». Και μέχρι πριν λίγους μήνες ακούγαμε ότι «και αυτή τη φορά το πρόβλημα θα μπει κάτω  από το χαλί. Καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να σηκώσει το πολιτικό κόστος. Δεν γίνεται».
2. Και βέβαια γίνεται! Να, που έγινε! Ψηφίστηκε  το σχετικό νομοσχέδιο. Καμία κυβέρνηση δεν τόλμησε να κάνει αυτό που έκανε η σημερινή κυβέρνηση. Και η απελευθέρωση, το «άνοιγμα» του επαγγέλματος, δεν γίνεται μόνο για τα αναπτυξιακά οφέλη (αφορά έναν κλάδο που αντιπροσωπεύει το 7% περίπου του Α.Ε.Π.), δεν γίνεται μόνο για τα οφέλη που θα έχουμε από την πτώση των τιμών των προϊόντων λόγω του μεγαλύτερου ανταγωνισμού στις μεταφορικές υπηρεσίες, γίνεται και γιατί είναι μείζον ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης: την ώρα που όλοι οι Έλληνες και οι Ελληνίδες κάνουν θυσίες, κανείς δεν δικαιούται να διατηρεί προνόμια άλλων εποχών. Και είναι δημοκρατικό δικαίωμα κάθε πολίτη να έχει ελεύθερη πρόσβαση στα επαγγέλματα. Να μην υπάρχουν εμπόδια, για να διατηρούνται προνόμια.
3. Το θετικό είναι, ότι η μεγάλη αυτή διαρθρωτική αλλαγή ολοκληρώθηκε χωρίς σημαντικά προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς με προϊόντα και χωρίς κανένα πρόβλημα στην τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα. Τώρα ο νόμος πρέπει να γίνει σεβαστός από όλους. Και πρέπει όλοι να προστατεύσουν την διεθνή εικόνα της Ελλάδας.  
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΕΚΕΙ ΣΤΗ Ν.Δ.!
1. Είναι δυνατόν να υποστηρίζει κανείς στα σοβαρά ότι το έλλειμμα μπορεί να εκμηδενιστεί μέχρι τα τέλη του 2011;
2. Είναι δυνατόν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης να δηλώνει πριν λίγες μέρες στη Δ.Ε.Θ. «το δικό μας το πρόγραμμα μηδενίζει το συνολικό έλλειμμα στο τέλος του ΄11» και να μην έχει βγει ακόμη μία διορθωτική ανακοίνωση, έστω για να διατηρηθούν όσα προσχήματα σοβαρότητας γίνεται;   
3. Δεν είναι δυνατόν να λέγονται αυτά τα πράγματα. Επιτέλους στην πολιτική δεν χρειάζεται ούτε ο Νταβίντ Κόπερφιλντ, ούτε ο διάδοχος του Γιούρι Γκέλερ. Στην πολιτική χρειάζεται πάνω από όλα σοβαρότητα. Και πέρα από μία κυβέρνηση που έχει σηκώσει τα μανίκια και εργάζεται σοβαρά για τη σωτηρία και την αναμόρφωση της Ελλάδας, ο τόπος χρειάζεται και σοβαρή αξιωματική αντιπολίτευση. Και το δυστυχές είναι ότι η τελευταία, με αυτά που ακούμε, φαίνεται ότι έχει πάρει διαζύγιο από τη σοβαρότητα.

ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΚΚΡΕΜΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ: ΜΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧH

Γιατί ρύθμιση τώρα και ποια η διαφορά με το παρελθόν
1. Γιατί δεν μπορεί να συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση. Μπλοκάρει τους πάντες και τα πάντα - διοίκηση, δικαιοσύνη και επιχειρηματίες. Ποια είναι η κατάσταση σήμερα:
-         Έχουμε 2,5 εκατομμύρια ανέλεγκτες χρήσεις.
-         Έχουμε πάνω από 30 δισ. ευρώ που εκκρεμοδικούν στα δικαστήρια.
-         Έχουμε 150 χιλιάδες φορολογικές δίκες που εκκρεμούν.
-         Έχουμε 1,3 εκ. Έλληνες με ληξιπρόθεσμες οφειλές.
-         Για να τελεσιδικήσει μια απόφαση στο δικαστήριο χρειάζονται επτά με δέκα χρόνια.
-         Κάθε χρόνο ελέγχονται λιγότερο από 3% των φορολογικών δηλώσεων.
2. Πρέπει να κάνουμε μία νέα αρχή, να γυρίσουμε σελίδα. Να δοθεί στη Δημόσια Διοίκηση, που ταλανίζεται ακόμα από χρόνιες παθογένειες, μία τελευταία ευκαιρία να κλείσει εκατοντάδες χιλιάδες ανέλεγκτες υποθέσεις, για τις οποίες δεν υπήρχε η δυνατότητα πραγματικού ελέγχου. Ώστε να αφοσιωθεί από το 2011 στις ανέλεγκτες χρήσεις του παρελθόντος όσον αφορά στις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις και εφεξής στους ελέγχους των χρήσεων όλων των επιτηδευματιών και των επιχειρήσεων εντός του ίδιου ή του αμέσως επόμενου έτους.
2. Ταυτόχρονα, δημιουργείται ένα νέο νομικό πλαίσιο, για να σταματήσουν να κρύβονται οι φοροφυγάδες πίσω από την ατέρμονη διαδικασία των εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων. Και επειδή υπάρχουν όλες αυτές οι εκκρεμότητες, με έναν τρόπο τίμιο, δίκαιο, καθαρίζουμε το παρελθόν και προχωράμε στο μέλλον. Οι ρυθμίσεις εντάσσονται σε ένα εντελώς διαφοροποιημένο πλαίσιο φορολογικής διαδικασίας σε όλα τα επίπεδα:
-         Όσον αφορά στον προσδιορισμό της φοροδοτικής ικανότητας και του φόρου
-         Στην αναδιάταξη του ελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού του κράτους (επανασύσταση ΣΔΟΕ, αναδιοργάνωση ΔΟΥ)
-         Στην απλή και ταχεία διαδικασία επίλυσης διαφορών που περιορίζει σε μεγάλο βαθμό το χρόνο εκκρεμοδικίας, αναστέλλει την πράξη της φορολογικής αρχής μόνο όπου πραγματικά υπάρχει ανάγκη και δεν ακυρώνει τις πράξεις της φορολογικής αρχής για επουσιώδεις και αβλαβείς τυπικές παραλείψεις
-         Στην αυστηροποίηση του ισχύοντος ποινικού θεσμικού πλαισίου και την αποσύνδεση της ποινικής από τη φορολογική δίκη
-         Στην ενεργοποίηση των μηχανισμών διασταυρώσεων και την αξιοποίηση των στοιχείων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
4. Έτσι, δημιουργείται με όλα τα παραπάνω ένα νέο περιβάλλον, τόσο για το κράτος, όσο και για τον φορολογούμενο πολίτη, που δικαιολογεί το κλείσιμο των εκκρεμοτήτων του παρελθόντος σε μια λογική και δίκαιη βάση. Ο κρατικός μηχανισμός και οι φορολογούμενοι οφείλουν να επαναοριοθετήσουν τη σχέση τους από την αρχή του 2011.

Τι αφορά η εκούσια ρύθμιση φορολογικών υποθέσεων
1. Στις ρυθμίσεις του νόμου θα υπαχθούν οι εκκρεμείς υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων επιτηδευματιών, οι οποίες αφορούν διαχειριστικές περιόδους που έκλεισαν μέχρι 31-12-2009. Στην διαδικασία εκούσιας κατάργησης φορολογικών εκκρεμοτήτων θα συμπεριληφθούν:
-         Οι ανέλεγκτες υποθέσεις με εξαίρεση αυτές των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων.
-         Οι υποθέσεις που εκκρεμούν στα διοικητικά δικαστήρια α' και β'  βαθμού δικαιοδοσίας  εφόσον δεν έχουν συζητηθεί στο δευτεροβάθμιο δικαστήριο και
-         Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο.
2. Από αυτή τη ρύθμιση εξαιρούνται:
-        Οι ανέλεγκτες υποθέσεις για τις οποίες υπάρχουν κατασχεμένα ανεπίσημα βιβλία ή στοιχεία, εκτός αν αυτά έχουν τύχει επεξεργασίας και έχουν εκδοθεί πράξεις επιβολής προστίμου Κ.Β.Σ.
-         Οι υποθέσεις φορολογίας πλοίων, ακίνητης περιουσίας, μεγάλης ακίνητης περιουσίας, μεταβίβασης ακινήτων και κληρονομιών - δωρεών - προικών - γονικών παροχών.
-         Οι υποθέσεις που αφορούν επιχειρήσεις που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο.
-         Οι υποθέσεις επιτηδευματιών φυσικών προσώπων τα οποία με βάση τα στοιχεία του περιουσιολογίου έτους 2008 υπάγονται σε Φορολόγηση Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ).
-         Οι εκδότες πλαστών τιμολογίων.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.